And the Oscar goes to…

Jak każdy szanujący się kinoman ekscytuję się na myśl o Oscarach, a w poniedziałek ledwo funkcjonuję. Do werdyktu podchodzę z dystansem, bo Akademia nie ma wyłączności na to, który film był najlepszy w minionym roku. Często mój gust nie pokrywa się z gustem Akademii i rozmijamy się w opinii. W ciągu roku obejrzę mnóstwo innych filmów, które zostaną ze mną na dłużej, a o których Akademia nie wie. Czy to źle? Nie. Po prostu nie zapominajmy o co w tym wszystkim chodzi – aby kino przeżywać, czerpać z niego przyjemność i radość! ❤

Zadanie odrobione! Prawie wszystkie produkcje z danych kategorii obejrzane. Gdybym to ja przyznawała Oscary, mój werdykt wyglądałby w następujący sposób:

NAJLEPSZY FILM

Oscary 2018 są dla mnie udane z bardzo prostego powodu – obejrzałam „Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri’’ i na tym mogło by zakończyć się moje oscarowe oglądanie. Nic mi więcej do szczęścia nie potrzeba. O tym, dlaczego tak mi się podoba w moim poprzednim wpisie. Bezkonkurencyjny w tej kategorii. Sprawił, że poczułam mnóstwo emocji, ekscytacji i pokochałam! Oddaję mu swoje serduszko i trzymam MOCNO KCIUKI! ❤ ❤ ❤

 

 

 

Jeśli chodzi o pozostałych nominowanych, to żaden nie zbliżył się do ,,Trzech Billboardów’’. „Nić widmo’’, „Uciekaj’’ oraz „Tamte dni, tamte noce’’ to filmy, które na dłużej zapamiętam, niż trwająca gorączka oscarowa. Pozostałe to poprawne, często robione „pod Akademię’’ produkcje, które nie porwały mnie, a jedynie sprawiły, że chciało mi się spać. „Kształt wody” to najmocniejszy konkurent mojego faworyta, który ma największe szansę odebrać statuetkę za Najlepszy Film. Mam nadzieję, że tak się nie stanie. 😉

 


NAJLEPSZY AKTOR PIERWSZOPLANOWY

Timothée Chalamet za rolę w „W tamte dni, tamte noce’’. 22-letni aktor w bardzo dojrzały i odważny sposób stworzył swoją postać. Pełna emocji, rozterek i lekkości rola sprawi, że dla wielu osób stanie się czymś bardzo osobistym.

Mam tylko jedno pytanko… Gdzie wśród nominowanych jest James Franco?!?!


NAJLEPSZA AKTORKA PIERWSZOPLANOWA 

Frances McDormand za rolę w „Trzech Billboardach za Ebbing, Missouri’’. Ten film nie istniałby bez niej. Szkoda jedynie Margot Robbie, bo w „Jestem najlepsza. Ja, Tonya’’ pokazuje kawał dobrego aktorstwa (oby tak dalej!).

Poza tym jest jeszcze jedna mała istotka, której mi szkoda, bo nie została w ogóle nominowana, a chętnie wymieniłabym ją za Meryl Streep… Oto ona – Brooklyn Prince za „The Florida Project’’! 😍


NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY

Sam Rockwell za rolę w „Trzech Billboardach za Ebbing, Missouri’’ – znów to samo co u McDormand – bez niego ten film nie istniałby. Miłą niespodzianką jest natomiast nominacja dla Willema Dafoe za „The Florida Project’’! 🙂


NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA

W tym rozdaniu królowa jest dla mnie tylko jedna – Allison Janney za rolę w „Jestem najlepsza. Ja, Tonya’’. Matka, która zamiast wspierać dziecko w pasji, hartuje w niej niezależność, twardą dupę i umiejętność liczenia wyłącznie na siebie. Nikomu nie życzymy takiej mamusi, ale postać ogląda się fenomenalnie!


NAJLEPSZY REŻYSER

Niestety, ale w tym zestawieniu zabrakło miejsca dla reżysera ,,Trzech Billboardów za Ebbing, Missouri’’. 😂 Zatem mój wybór został nieco utrudniony. Paul Thomas Anderson to reżyser, który od dawna zasługuje na Oscara, chociażby za wspaniałe „Aż poleje się krew’’. W „Nici widmo’’ gdzie odpowiedzialny jest za reżyserię, scenariusz i zdjęcia (!) wprowadza widza w stan hipnozy. To bardzo dziwny, a zarazem wspaniały film, który jakby skrywał jakąś tajemnicę.


NAJLEPSZY SCENARIUSZ ORYGINALNY 

Perfekcyjnym scenariuszem mogą pochwalić się tylko „Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri’’. Czy są tam niepotrzebne sceny? Czy coś nie gra albo dialogi nie iskrzą? No właśnie… 😎


NAJLEPSZY SCENARIUSZ ADAPTOWANY

Sami spójrzcie – co za wyrównane rachunki! Swój głos oddaję na Arona Sorkina za „Gra o wszystko’’, który jest jednym z najlepszych scenarzystów w Hollywood. Dialogów chce się słuchać, bo napisane z charyzmą, iskrą i polotem, a sama historia jest wciągająca.

 


NAJLEPSZY FILM NIEANGLOJĘZYCZNY

„The Square’’ podobało mi się najbardziej z całego zestawienia (to jeden z moich ulubionych filmów minionego roku), chociaż nie obrażę się jeśli „Niemiłość’’ dostanie Oscara. W tej kategorii często dochodzi do niespodzianek – jedna już się pojawiła jak brak nominacji dla „W ułamku sekundy’’.  Pora na następną?


NAJLEPSZY DŁUGOMETRAŻOWY FILM ANIMOWANY

Ile pasji i szaleństwa ma w sobie nasza reżyserka, że wcieliła taki pomysł w życie. Wspierajmy marzycieli, bo tylko oni pokazują, że niemożliwe nie istnieje – wystarczy tylko mocno wierzyć i ciężko pracować. Sercem i rozumem (bo film treścią również się broni) jestem za „Twoim Vincentem’’. ❤ 🇵🇱

Proszę Droga Akademio, nie nagradzajcie „Coco’’, bo może i jest spoko, ale tego typu animacje (ładne i mądre) wychodzą co roku…


NAJLEPSZA SCENOGRAFIA

NAJLEPSZE EFETY SPECJALNE

NAJLEPSZE ZDJĘCIA

Wizualnie rok należał do „Blade Runnera 2049’’. Przepiękne zdjęcia, efekty specjalne oraz scenografia. Fabularnie nie jest idealnie, wiele w nim elementów do poprawy, ale nie można mu odmówić tego, jaki jest piękny. Nikt mu w tych kategoriach nie zagraża. 😎


NAJLEPSZY MONTAŻ

Ciężki wybór bo zarówno „Baby Driver’’ i „Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri’’ zasługują na nagrodę. Ale to w „Jestem najlepsza. Ja, Tonya’’ największe wrażenie robi montaż. Sukces tego filmu to w dużej mierze to, w jaki sposób został pocięty i jak dobrze wpływa to na odbiór filmu. Montaż tchnął życie w ten film i pozwolił dać upust emocjom.


NAJLEPSZA PIOSENKA

„Mystery of Love’’ wyk. Sufjan Stevens z filmu „Tamte dni, tamte noce’’. Ten rok był dość słaby w tej kategorii, ale ta piosenka to rekompensuje. 🎶


NAJLEPSZY DŹWIĘK ORAZ MONTAŻ DŹWIĘKU 

„Baby Driver’’ – doskonałe wykorzystanie muzyki w filmie! Świeże i świetnie zrealizowane! Ale ucieszę się również jeśli „Dunkierka’’ otrzyma Oscara.


Koniecznie dajcie znać w komentarzach jakie są Wasze typy! 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *